Analisis Harga dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Produk Avoskin

Authors

  • Ovita Meliana Rafa Universitas Bina Sarana Informatika
  • Elmira Siska Universitas Bina Sarana Informatika
  • Natal Indra Universitas Bina Sarana Informatika

DOI:

https://doi.org/10.47861/sammajiva.v1i2.178

Abstract

This study aims to analyze the influence of price and product quality on consumer purchasing decisions for Avoskin products. The research method employed was a quantitative approach with primary data collected through questionnaires. The research sample consisted of 100 consumers of Avoskin products selected using the accidental sampling method. Data analysis was performed using descriptive statistical techniques, data instrument testing,, multiple regression analysis, and hypothesis testing using IBM SPSS Statistics 25 software. The results showed that partially, price did not affect consumer purchasing decisions on Avoskin products, while product quality did affect consumer purchasing decisions on Avoskin products. Simultaneously, both price and product quality have a significant influence on consumer purchasing decisions on Avoskin products.

References

Ardiyanti, Y. (2022). Pengaruh Brand Image, Brand Trust Dan Product Quality Terhadap Keputusan Pembelian (Studi pada pembeli Kopi Bowongso di Kabupaten Wonosobo). Akuntansi, Manajemen & Perbankan Syariah, 2, 100–108.

Ernawati, D. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Inovasi Produk Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Hi Jack Sandals Bandung. JWM (Jurnal Wawasan Manajemen), 7(1), 17. https://doi.org/10.20527/jwm.v7i1.173

Farida, K. (2022). Buku Determinasi Keputusan Pembelian.pdf. Selat Media Patners.

Hermawati, S. (2022). Pengaruh Persepsi Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Skincare Ms Glow Pada Konsumen Pria Di Kota Depok. 50 Ug Jurnal, 16, 50–58.

Hernikasari, I., Ali, H., & Hadita, H. (2022). Model Citra Merek Melalui Kepuasan Pelanggan Bear Brand: Harga Dan Kualitas Produk. Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(3), 329–346. https://doi.org/10.31933/jimt.v3i3.837

Kodu, S. (2019). Random Sampling. Proposing Empirical Research, 1(3), 68–69. https://doi.org/10.4324/9780429463013-35

Kotler, Philip, & Armstrong, G. (2016a). Dasar-Dasar Pemasaran (9 ed.). Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip, & Armstrong, G. (2016b). Prinsip-Prinsip PEMASARAN Principle of Marketing.

Kotler, Phillip, & Keller, K. L. (2016). Manajemen Pemasaran (12 ed.). Jakarta: PT. Indeks.

Laila, E. J., Studi, P., Tata, P., Ekonomi, F., Surabaya, U. N., Sudarwanto, T., … Surabaya, U. N. (2018). Jurnal Pendidikan Tata Niaga ( JPTN ) ISSN : 2337-6708 Volume 06 Nomor 01 Tahun 2018 PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN HARGA TERHADAP KEPUTUSAN Pengaruh Kualitas Produk dan Desain Produk Terhadap Keputusan Pembelian Batik Tulis Jetis Sidoarjo. 06, 1–9.

Lesmana, R., & Ayu, S. D. (2019). Pengaruh Kualitas Produk Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Wardah Pt Paragon Tehnology and Innovation. Jurnal Pemasaran Kompetitif, 2(3), 59. https://doi.org/10.32493/jpkpk.v2i3.2830

Nasution, M. A. (2019). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Alat Kesehatan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Pt. Dyza Sejahtera Medan. Jurnal Warta Edisi : 59, (59), 290572. Diambil dari http://jurnal.dharmawangsa.ac.id/index.php

Nurahman, I., & Indrianto, A. P. (2021). Pengaruh Harga, Citra Merek, Kualitas Produk, dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Oppo Smartphone (Survei Pada Konsumen Oppo Smartphone di Yogyakarta). YUME : Journal of Management, 4(2), 162–171. https://doi.org/10.37531/yum.v11.75

Pebriani, S., & Suselo, D. (2022). Pengaruh Faktor Makroekonomi Terhadap Indeks Harga Saham Sektor Konstruksi yang Terdaftar di Jakarta Islamic Index (JII) Periode 2019-2021. Juremi: Jurnal Riset Ekonomi, 2(2), 157–166.

Prayogi, S., & Santosa, A. (2019). the Influence of Product Quality, Prices and Promotions on Interest in Buying Sri Sulastri’S Batik. Jurnal Apresiasi Ekonomi, 7(1), 9–17. https://doi.org/10.31846/jae.v7i1.121

Robiah, D. W., & Nopiana, M. (2022). YUME : Journal of Management Pengaruh Persepsi Harga dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Produk Skincare Avoskin. 5(1), 433–441. https://doi.org/10.37531/yume.vxix.235

Satriadi, W. (2021). Buku Pengertian Manajemen Pemasaran.pdf. Samudra Biru (Anggota IKAPI).

Sudarsono, H. (2020). Buku Manajemen Pemasaran. CV Pustaka Abadi.

Suryati, L. (2015). Buku Manajemen Pemasaran Lili suryati.pdf. CV Budi Utama.

Windarti, T., & Ibrahim, M. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Produk Donat Madu. Python Cookbook, 706. Diambil dari http://oreilly.com/catalog/errata.csp?isbn=9781449340377

Downloads

Published

2023-05-24

How to Cite

Meliana Rafa, O., Siska, E., & Indra, N. (2023). Analisis Harga dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Produk Avoskin. Sammajiva: Jurnal Penelitian Bisnis Dan Manajemen, 1(2), 21–31. https://doi.org/10.47861/sammajiva.v1i2.178