Pengaruh Metode Demontrasi Terhadap Hasil Belajar pada Pembelajaran Matematika di SDN Banyubunih 1
DOI:
https://doi.org/10.47861/jkpu-nalanda.v1i3.256Keywords:
Mathematics, Learning Outcomes, Elementary StudentsAbstract
The purpose of this study was to find out the problems in mathematics at the elementary level. One of the problems found is that there are still some students who have not mastered numeracy material, so research is needed to examine this. This type of research is Classroom Action Research (CAR). The method used in this study is the demonstration method. By using intrusmen Data collection in the form of interviews, documentation and tests. The data analysis technique used is completeness analysis.
References
Bagas, M.P. (2021). Model Pembelajaran Inkuri sebagai Strategi Mengembangkan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa. Jurnal Pendidikan Administrasi Perkantoran, 9(1), 111.
Amri, S & Ahmad Ahmadi. K. I. (2010). Proses Pembelajaran Kreatif dan Inovatif dalam Kelas. Jakarta: Prestasi Pustaka Raya.
Sanjaya, W. (2006). Strategi Pembelajaran. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Subekti, E. & Tarto, S. (2016). Efektivitas Metode Pembelajaran Think-Talk-Write Terhadap Hail Belajar Mata Pelajaran Teknik Bubut Siswa Kelas XI SMK Muhammadiyah 3 Yogyakarta. Jurnal Taman Vokasi, 4(2), 280.
Mulyati., & Sri. (2011). Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Tentang Kemampuan Mengukur Waktu Melalui Metode Demonstrasi Siswa Kelas II SDN Jatimulyo Kecamatan Wedaruaksa Kabupaten Pati Semester I Tahun Pelajaran 2011/2012.. Program Studi Pendidikan Guru Sekolah Dasar PSKGDJ FKIP-UKSW.
Antonius, Y., Mastar, A., & Abdussamad. Penggunaan Metode Demontrasi Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa dalam Pembelajaran IPA di Sekolah Dasar.
Asrori, M., dkk. (2009). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Multi Pressindo.
Hanida, T. (2015). Peningkatan Aktivitas Belajar Siswa Melalui Pembelajaran Tematik di Kelas II Sekolah Dasar.
Istiqlal, M. (2017). Pengembangan multimedia interaktif dalam pembelajaran matematika. Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 2(1).
Yaumi, M. (2018). Media dan Teknologi Pembelajaran. Jakarta: Kencana.
Muhsetyo, Gatot. (2011). Pembelajaran Matematika di SD. Jakarta: Universitas Terbuka.
Karso, dkk. (2014). Pendidikan Matematika 1. Tangerang Selatan: Universitas Terbuka.
Hamalik, O. (2013). Proses Belajar Mengajar. Jakarta: PT. Bumi Aksara.
Hamdayama. (2014). Model dan Metode Pembelajaran Kreatif. Jakarta: Ghalia Indonesia.
Wina, H. Sanjaya. (2008). Penelitian Tindakan Kelas (PTK) & Penulisan Karya Ilmiah. Surakarta: Yuna Pustaka.
Wardani, Igak. (2008). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Universitas Terbuka.
Prihartini, E., Lestari, P., & Saputri, S. A. (2016). Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Matematis Menggunakan Pendekatan Open Ended. Prosiding Seminar Nasional Matematika IX. Hlm, 58-64. STKIP, Tangerang.
Fathurrohman. (2015). Model-model Pembelajaran Inovatif. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Fathurrohman, M. (2017). Model-model Pembelajaran Inovatif. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Prameswari, S. W., Suharno, S., & Sarwanto, S. (2018). Inculcate Critical Thinking Skills in Primary Schools. Prosiding Seminar Nasional Elementary Education, hlm 742-750, Universitas Sebelas Maret, Solo
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Angel Anastasia Kristianty Saragih
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.