Konsep Alam Coffee Shop Pikaco Dan Watu Sangan Di Pemalang Sebagai Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Meningkatkan Brand Image

Authors

  • Nanda Tyas Prayoga Universitas Pancasakti Tegal
  • Ike Desi Florina Universitas Pancasakti Tegal
  • Sarwo Edy Universitas Pancasakti Tegal

DOI:

https://doi.org/10.47861/tuturan.v2i2.975

Keywords:

Nature Concept, Marketing Communication Strategy, Brand Image

Abstract

The natural concept of Pikako Coffee Shop and Watu Sangan Coffee Shop is based on natural conditions, without using luxurious buildings. Both carry the Dupont House concept, the seating is made of wood, and although it cannot be called luxurious, the views and surroundings are comparable to an urban cafe. The nature of the Komal River has its own attraction for tourists, especially those from outside the city. This research examines how the natural concept used in two cafes in Pemalang Regency, Pikaco and Watu Sangan, is used as a marketing communication strategy to improve brand image by using interviews as a data collection technique. The results of this research are the natural concept used in Pikako and Watu Sangan coffee shops, product supporting theory, price, location, promotion, and brand image, three factors to increase the popularity of Brand Association Benefits. Brand Association Strength Brand Association Uniqueness Using descriptive qualitative research methods and interview techniques, obtain data to improve brand image.

References

Ahmad rizal, 2020. Manajemen Pemasaran Di Era Masyarkat 4.0. Yogyakarta: Liberty.

Anang Firmansyah, 2020. Komunikasi Pem asaran. Jakarta: Qiara media.

Balilatfo, 2019. Inovasi pemasaran produk berbasis ekonomi digital. Jakarta: Erlangga.

Basu Swastha DH, 2020. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Liberty.

I Wayan Suwendra, 2018. Metode Penelitian Kualitatif dalam Ilmu Sosial, Pendidikan, Kebudayaan dan Keagamaan. Yogyakarta: Nilacakra.

Kadar Nurzaman, 2013. Manajemen Perusahaan. Bandung: Pustaka Setia.

Nasution, 2003. Metodologi Research Penelitian Ilmiah. Jakarta: Bumi Aksara.

Onong Uchjana Effendy, 1984. Ilmu komunikasi teori dan praktek. Bandung: PT remaja rodakarya.

Pawito, 2007. Penelitian Komunikasi Kualitatif. Yogyakarta: LKiS.

Philip Kotler, 1997. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Philip Kotler dan Gary Amstrong, 2006. Prinsip-prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Rosady Ruslan, 2003. Manajemen Public Relations dan Media Komunikasi, konsepsi dan aplikasi. Jakarta: PT.Raja Grafindo Persada.

Stowe. L.. & Jhonston. D, 2010. Throw your napkin on the floor: authenticity. Yogyakarta: Liberty.

Sugiono, 2009. Metedologi Penelitian Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Vigih Hery Kristanto, 2018. Metodologi Penelitian Pedoman Penulisan Karya Tulis Ilmiah. Yogyakarta: Liberty.

M.Suyanto, 2007. Marketing Strategy Top Brand Indonesia. Yogyakarta: CV.Andi Offset.

Alma, 2006. Manajemen Pemasaran Produk. Jakarta: Erlangga

Dita Amanah, 2011. Pengaruh Promosi dan Brand Image (Citra Produk) Terhadap Loyalitas Pembelian Produk Pepsodent di Ramayana Plaza, Jalan Aksara. Jurnal Keuangan & Bisnis Volume 3 No. 3.

Siti Marisah, 2019. Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Membangun Brand Image Restoran Bebek Goreng Harissa (Studi Pada PT. Karimah Selera Nusantara). Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya.

Sumany. J, 2019. Komunikasi Pemasaran dalam meningkatkan brandimage perusahaan (Studi kualitatif pada raff clothing Jl. Bratang Gede VI-B No.25 Surabaya). Institut Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya.

Evy Andriyani, 2013. Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Membangun Brand Image Produk Tropicana Slim. Universitas Muhammadiyah Yogyakarta.

Akhmad Rifki Septiawan, 2015. “Strategi Komunikasi Pemasaran buku dalam meningkatkan Penjualan melalui media sosial intagram (studi deskriptif pada founder @tausiyahku_). Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta.

Published

2023-02-28

How to Cite

Nanda Tyas Prayoga, Ike Desi Florina, & Sarwo Edy. (2023). Konsep Alam Coffee Shop Pikaco Dan Watu Sangan Di Pemalang Sebagai Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Meningkatkan Brand Image. TUTURAN: Jurnal Ilmu Komunikasi, Sosial Dan Humaniora, 1(1), 53–66. https://doi.org/10.47861/tuturan.v2i2.975

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.