Kesetaraan Akses Digital
DOI:
https://doi.org/10.47861/jkpu-nalanda.v2i1.858Keywords:
equality of digital accessAbstract
The goal of equal digital access is to create a digitally inclusive society, where everyone has the same opportunity to access, understand and utilize digital technology in their daily lives. Digital access equality functions are critical in an increasingly digitally connected society, as they help create a more inclusive, equitable and sustainable environment for all individuals.
References
Desmawati, L., Fakhruddin, F., Muarifuddin, M., & Hastuti, R. D. (2023). Literasi Digital dalam Pemenuhan Asesmen Kompetensi Minimum bagi Warga Belajar Pendidikan Kesetaraan. Jurnal Bina Desa, 4(3), 312–317. https://doi.org/10.15294/jbd.v4i3.32028
Istiarni, A., & Kurniasari, E. (2020). Peran Perpustakaan Digital Dalam Menciptakan Ruang Publik (Studi Kasus Perpustakaan Digital Universitas Lampung). Fihris: Jurnal Ilmu Perpustakaan Dan Informasi, 15(1), 31. https://doi.org/10.14421/fhrs.2020.151.31-53
Manurung, E. A. pinondang, & Lestari, E. A. P. (2020). Kajian Perlindungan E-Payment Berbasis Qr-Code Dalam E-Commerce. Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Sains Dan Humaniora, 4(1), 28. https://doi.org/10.23887/jppsh.v4i1.24323
Nurhadi, M., Mulyana, E., Nurhayati, S., & Sukmana, C. (2023). Implementasi Program Pelatihan Literasi Keuangan Berbasis Teknologi Digital Pada Program Pendidikan Kesetaraan Paket C Di Pkbm Ash-Shoddiq. Jurnal Visi Ilmu Pendidikan, 15(2), 288–294. https://doi.org/10.26418/jvip.v15i2.63759
Prabowo, T. L., & Irwansyah, I. (2018). Media Komunikasi Digital PolisiKu: Pelayanan Publik Polri kepada Masyarakat. Jurnal Studi Komunikasi (Indonesian Journal of Communications Studies), 2(3), 382. https://doi.org/10.25139/jsk.v2i3.1174
Susanti, L. D., Indrianti, D. T., Hilmi, M. I., & Handayani, S. M. (2022). Literasi Digital: Pemberdayaan Perempuan pada Kelompok Dasa Wisma di Kabupaten Banyuwangi. Diklus: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 6(2), 115–126. https://doi.org/10.21831/diklus.v6i2.49504
Tri Suminar1, F. J. S. S. E. M. H. H. (2022). 37974-109753-1-Pb. Pelatihan Digital Marketing Bagi Tutor Pendidikan Kesetaraan Untuk Meningkatkan Omzet Penjualan Produk, 4(3), 304–311. https://journal.unnes.ac.id/nju/index.php/jurnalbinadesa
Wahidin, N., Supriyono, S., & Widianto, E. (2022). Pemanfaatan Sumber Belajar Berbasis Digital pada Program Pendidikan Kesetaraan Paket C di PKBM Mentari Kabupaten Malang. Diklus: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 6(1), 28–39. https://doi.org/10.21831/diklus.v6i1.39712
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Wahida Suddin, Muh Akbar, Nur Riswandi Marsuki
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.