Kesetaraan Akses Digital

Authors

  • Wahida Suddin Universitas Muhammadiyah Makassar
  • Muh Akbar Universitas Muhammadiyah Makassar
  • Nur Riswandi Marsuki Universitas Muhammadiyah Makassar

DOI:

https://doi.org/10.47861/jkpu-nalanda.v2i1.858

Keywords:

equality of digital access

Abstract

The goal of equal digital access is to create a digitally inclusive society, where everyone has the same opportunity to access, understand and utilize digital technology in their daily lives. Digital access equality functions are critical in an increasingly digitally connected society, as they help create a more inclusive, equitable and sustainable environment for all individuals.

 

References

Desmawati, L., Fakhruddin, F., Muarifuddin, M., & Hastuti, R. D. (2023). Literasi Digital dalam Pemenuhan Asesmen Kompetensi Minimum bagi Warga Belajar Pendidikan Kesetaraan. Jurnal Bina Desa, 4(3), 312–317. https://doi.org/10.15294/jbd.v4i3.32028

Istiarni, A., & Kurniasari, E. (2020). Peran Perpustakaan Digital Dalam Menciptakan Ruang Publik (Studi Kasus Perpustakaan Digital Universitas Lampung). Fihris: Jurnal Ilmu Perpustakaan Dan Informasi, 15(1), 31. https://doi.org/10.14421/fhrs.2020.151.31-53

Manurung, E. A. pinondang, & Lestari, E. A. P. (2020). Kajian Perlindungan E-Payment Berbasis Qr-Code Dalam E-Commerce. Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Sains Dan Humaniora, 4(1), 28. https://doi.org/10.23887/jppsh.v4i1.24323

Nurhadi, M., Mulyana, E., Nurhayati, S., & Sukmana, C. (2023). Implementasi Program Pelatihan Literasi Keuangan Berbasis Teknologi Digital Pada Program Pendidikan Kesetaraan Paket C Di Pkbm Ash-Shoddiq. Jurnal Visi Ilmu Pendidikan, 15(2), 288–294. https://doi.org/10.26418/jvip.v15i2.63759

Prabowo, T. L., & Irwansyah, I. (2018). Media Komunikasi Digital PolisiKu: Pelayanan Publik Polri kepada Masyarakat. Jurnal Studi Komunikasi (Indonesian Journal of Communications Studies), 2(3), 382. https://doi.org/10.25139/jsk.v2i3.1174

Susanti, L. D., Indrianti, D. T., Hilmi, M. I., & Handayani, S. M. (2022). Literasi Digital: Pemberdayaan Perempuan pada Kelompok Dasa Wisma di Kabupaten Banyuwangi. Diklus: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 6(2), 115–126. https://doi.org/10.21831/diklus.v6i2.49504

Tri Suminar1, F. J. S. S. E. M. H. H. (2022). 37974-109753-1-Pb. Pelatihan Digital Marketing Bagi Tutor Pendidikan Kesetaraan Untuk Meningkatkan Omzet Penjualan Produk, 4(3), 304–311. https://journal.unnes.ac.id/nju/index.php/jurnalbinadesa

Wahidin, N., Supriyono, S., & Widianto, E. (2022). Pemanfaatan Sumber Belajar Berbasis Digital pada Program Pendidikan Kesetaraan Paket C di PKBM Mentari Kabupaten Malang. Diklus: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 6(1), 28–39. https://doi.org/10.21831/diklus.v6i1.39712

Downloads

Published

2024-01-30

How to Cite

Wahida Suddin, Muh Akbar, & Nur Riswandi Marsuki. (2024). Kesetaraan Akses Digital. Jurnal Kajian Dan Penelitian Umum, 2(1), 159–168. https://doi.org/10.47861/jkpu-nalanda.v2i1.858