Menjawab Kebijakan Pemerintah Mengenai Perkembangan Dunia Tentang Pendidikan Inklusi
DOI:
https://doi.org/10.47861/jdan.v2i1.730Abstract
The aim of this research is to find out government policies regarding world developments regarding inclusive education. The method used in this research is a literature review study or literature review. Literature study is a research design used to collect data sources related to a topic found in the field. Data collection uses literature studies from several national journals found. The results of this research are that the success of implementing inclusive education will depend on the collaboration of the government, teachers and parents together.
References
Andayani, dkk, 2013, Disabilitas dan Pendidikan Tinggi: Bunga Rampai Penelitian, Yogyakarta : Samudra Biru.
Depdiknas, 2003, Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional, Jakarta.
Depdiknas. 2007. Pedoman Umum Penyelenggaraan Pendidikan Inklusif, Jakarta: Direktorat Pembinaan Sekolah Luar Biasa.
Kustawa Dedy dan Yani Meimulyani, 2013 Mengenal Pendidikan dan Pendidikan Layanan Khusus Serta Implementasinya, Jakarta : Luxima Metro Media.
Muyono Abdurrahman, 1999, Pendidikan Bagi Anak berkesulitan Belajar. Jakarta: Rineka. Yusraini, 2013, Kebijakan Pemerintah Terhadap pendidikan Inklusif, Jurnal Kependidikan Edisi, Januari, Vol, 28.
Arif Widiyanto. 2013. Pengaruh Self-Efficacy dan Motivasi Berprestasi siswa Terhadap Kemandirian Belajar Mata pelajaran K3(Keselamatan dan Kesehatan
Nuryanta,Nanang. 2003. “Memahami Problem dan Pengembangan Kebijakan Pendidikan Islam di Indonesia”. JPI FIA IJurusan Tarbiyah Volume VIII Tahun VI.