Kehidupan ABK di Sekolah: Guru Menghadapi dan Memahami ABK
DOI:
https://doi.org/10.47861/jdan.v2i1.737Abstract
The aim of this research is to find out the lives of ABK at school and teachers dealing with and understanding ABK. This type of research is qualitative in nature with data collection mainly through books and journals as data sources. The data analysis technique is to use data triangulation. The research objects are books and journals about children with special needs. The research results concluded that autism is a type of ABK that influences children's lives
References
Putri, S. S. (2020). Analisis Kesulitan Belajaran Siswa Berkebutuhan Khusus (Autisme) dalam Pembelajaran Matematika di Kelas Inklusi. 18. Retrieved November 17, 2021
Rakhmawati, E. M. (2020). Analisis Faktor Pendukung Hasil Pembelajaran Daring pada Anak Berkebutuhan Khusus. Retrieved November 17, 2021
Angayasti, A. R. (2012). Analisis Gambar Anak Berkebutuhan Khusus (Autis) SD Plus Al-Ghifari Tahun Ajaran 2010-2011 Kota Bandung. 2-3. Retrieved November 17, 2021
Firdaus, Y. (2016). Studi deskriptif peran guru pendidik khusus dalam implementasi program kebutuhan khusus bagi peserta didik berkebutuhan khusus di SDN Wonokusumo 1 Surabaya. Skripsi. Universitas Negeri Surabaya.
Restina, Z. A., & Mardiawan, O. (2016). Studi deskriptif mengenai regulasi emosipada guru SLB ABCD X di Kota Bandung. Jurnal Psikologi, 3(1), 48-52.
Septy Nurfadhillah, E. N. (Volume 3, Nomor 3, Desembner 2021). Analisis Karakteristik Anak Berkebutuhan Khusus (Autisme) Di Sekolah Inklusi Sdn Cipondoh 3 Kota. Bintang: Jurnal Pendidikan Dan Sains , 460.
Muahmmad Rizky Ramadhan, A. R. (2020). Pengalaman Menjadi Guru Laki-Laki Anak Berkebutuhan Khusus Di Sekolah Inklusif, Jurnal Empati, Volume 9. 449-450.
Tyas Martika Anggriana, R. P. T. (2016). Kompetensi Guru Pendamping Siswa ABK Di Sekolah Dasar. Jurnal Konseling GUSJIGANG Vol. 2 No. 2. 159-160
Tarmansyah. 2007. Inklusif Pendidikan Untuk Semua. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional