Kehidupan ABK di Sekolah: Guru Menghadapi dan Memahami ABK

Authors

  • Mayda Yusnita Universitas Muhammadiyah Muara Bungo
  • Elsa Hijriati Universitas Muhammadiyah Muara Bungo
  • Nadia Nur'izzati Universitas Muhammadiyah Muara Bungo
  • Opi Andriani Universitas Muhammadiyah Muara Bungo

DOI:

https://doi.org/10.47861/jdan.v2i1.737

Abstract

The aim of this research is to find out the lives of ABK at school and teachers dealing with and understanding ABK.  This type of research is qualitative in nature with data collection mainly through books and journals as data sources.  The data analysis technique is to use data triangulation.  The research objects are books and journals about children with special needs.  The research results concluded that autism is a type of ABK that influences children's lives

References

Putri, S. S. (2020). Analisis Kesulitan Belajaran Siswa Berkebutuhan Khusus (Autisme) dalam Pembelajaran Matematika di Kelas Inklusi. 18. Retrieved November 17, 2021

Rakhmawati, E. M. (2020). Analisis Faktor Pendukung Hasil Pembelajaran Daring pada Anak Berkebutuhan Khusus. Retrieved November 17, 2021

Angayasti, A. R. (2012). Analisis Gambar Anak Berkebutuhan Khusus (Autis) SD Plus Al-Ghifari Tahun Ajaran 2010-2011 Kota Bandung. 2-3. Retrieved November 17, 2021

Firdaus, Y. (2016). Studi deskriptif peran guru pendidik khusus dalam implementasi program kebutuhan khusus bagi peserta didik berkebutuhan khusus di SDN Wonokusumo 1 Surabaya. Skripsi. Universitas Negeri Surabaya.

Restina, Z. A., & Mardiawan, O. (2016). Studi deskriptif mengenai regulasi emosipada guru SLB ABCD X di Kota Bandung. Jurnal Psikologi, 3(1), 48-52.

Septy Nurfadhillah, E. N. (Volume 3, Nomor 3, Desembner 2021). Analisis Karakteristik Anak Berkebutuhan Khusus (Autisme) Di Sekolah Inklusi Sdn Cipondoh 3 Kota. Bintang: Jurnal Pendidikan Dan Sains , 460.

Muahmmad Rizky Ramadhan, A. R. (2020). Pengalaman Menjadi Guru Laki-Laki Anak Berkebutuhan Khusus Di Sekolah Inklusif, Jurnal Empati, Volume 9. 449-450.

Tyas Martika Anggriana, R. P. T. (2016). Kompetensi Guru Pendamping Siswa ABK Di Sekolah Dasar. Jurnal Konseling GUSJIGANG Vol. 2 No. 2. 159-160

Tarmansyah. 2007. Inklusif Pendidikan Untuk Semua. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional

Downloads

Published

2024-01-04

How to Cite

Mayda Yusnita, Elsa Hijriati, Nadia Nur’izzati, & Opi Andriani. (2024). Kehidupan ABK di Sekolah: Guru Menghadapi dan Memahami ABK. Dharma Acariya Nusantara: Jurnal Pendidikan, Bahasa Dan Budaya, 2(1), 50–55. https://doi.org/10.47861/jdan.v2i1.737

Most read articles by the same author(s)